2016(e)ko urtarrilaren 30(a), larunbata

Aditz aspektuak (etorri,etortzen eta etorriko)

*Etorri: ekintza burutua (perfecto-acción acabada)
    -Ni etorri naiz
    -Atzo etorri nintzan
*Etortzen: burutu gabea (imperfecto-acción sin acabar)
    -Ni egunero etortzen naiz
    -Txikitan etortzen nintzen
    -Atzo eskolara etortzen nintzen eta Maite topatu nuen
               ADITZA GEHITZEA +TZEN
                                                    +TEN
*Etorriko etorkizuna (futuro)
    -Bihar ez nahiz klasera etorriko
    -Bihar irratia entzungo dut
              ADITZA GEHITZEA +KO
                                                   +GO
Nahi izan
+Alde Zaharra ezagutu nahi dugu
-Ez dugu Alde Zaharra ezagutu nahi
Behar izan
+Autobusa hartu behar dugu
-Ez dugu autobusa hartu behar
Balio izan
+Euro bat balio du
-Ez du bi euro balio
Zehar estiloa
*Perpaus kompletiboak
+Andreak esan su etxe hori polita dela
-Ez dut uste etorriko denik
ESAN,ADIERAZI,AZALDU,ERANTZUN=-E(LA)/-(E)N(IK)
USTE,PENTSATU,IRUDITU=-(E)LA/-(E)LA(KOAN)

*Zehar galdera

-Monikak galdetu du galdera nolakoa den

-Ez dakit gaindiko dudan
BETI -EN
T-A D-GATIK ALDATZEN DA---->DUT=DUDAN

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina